miercuri, 29 ianuarie 2014

Despre micul dejun

  Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei , deoarece in organismul nostru sunt declansate o serie de procese care pregatesc corpul pentru ziua care incepe si cu burtica goala nu prea avem chef sa facem nimic. Este demonstrat stiintific ca aceia care nu iau micul dejun risca sa ia in greutate mai tarziu deoarece sunt tentati sa manance cu 20% mai mult in timpul zilei sau seara iar barbatii care sar peste micul dejun sunt cu 27% mai vulnerabili in fata unui atac de cord sau a unor boli de inima.

De ce imi place mie atat de mult micul dejun?? Raspunsul este simplu : pentru ca putem manca cam tot ce vrem noi ! Cum asa? Simplu! Fiind dimineata organismul are nevoie de energie si astfel putem manca si o bomboana, doua, unt de arahide, ciocolata, seminte si nuci, care au multe calorii dar pe care le poti da usor jos avand energie sa te apuci de lucru, facut curatenie prin casa si alte treburi casnice. ( cantitatile sunt foarte importante, deci daca mancam o ciocolata intrega nu facem bine, moderatia este cheia! )
Micul meu dejun arata cam asa astazi :
-omleta cu ciuperci si marar
-o banana taiata si 2 bomboane
-un pahar de suc de fructe de padure

De ce combinatia aceasta?
1.Ciupercile sunt printre putinele alimente in care regasim vitamina D in stare naturala(vitamina D fixeaza calciul in organism iar lipsa acestei vitamine poate duce la osteortrita, cancer, infarct, infectii respiratorii sau de natura ginecologica). Ciupercile nu contin nici un fel de  grasime, zahar sau sare dar sunt o sursa valoroasa de fibre si vitamine. Deoarece contin 90% apa este indicat sa folosim ciupercile in meniul zilnic pentru ca dau repede senzatia de satietate. 

2.Bananele mie imi plac foarte mult mai ales iarna, dar se pot inlocui cu orice fel de fructe sau chiar incercata o salata de fructe ( fara frisca sau indulcitori). Bananele sunt bune pentru inima, sistemul nervos, sistemul osos, rinichi (au mult potasiu), sunt o sursa de fibre si pot imbunatati starea de spirit. Si ce poate fi mai bine decat sa ne incepem ziua fericiti? Plus 2 bomboane and we can conquer the world !

3.Fructele de padure sunt excelente petru sistemul imunitar. Murele sunt bogate in antioxidanti si acid elagic care previne apartia cancerului, afinele au efect antioxidant si antiinflamator, se recomanda in dieta bolnavilor de inima sau a celor bolnavi de Alzheimer.
Un alt mic dejun sanatos il putem lua sub forma de iaurt/lapte + fulgi de ovaz fara zahar( am gasit la Lidl foarte buni, intr-o punga de hartie albastra, fara indulcitori) + fructe de sezon! Sau un ou fiert +  nuci + fructe!

Sper ca v-am convins de importanta micului dejun! Chiar daca nu obisnuiti sa mancati dimineata puteti sa va invatati organismul , incepand cu un fruct sau un iaurt si apoi ajungand la omlete cu ciuperci, spanac, cereale cu lapte !

Have a great day!
Marra

8 comentarii:

  1. Am făcut și eu un post despre micul dejun m Sunt o mare fana a micului dejun și nu îl sar niciodată.

    http://ramy-s.blogspot.it/2013/06/micul-meu-dejun-la-mia-colazione.html?m=1

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Ramona, intru sa citesc si la tine, sa mai aflu noutati! te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu ma rasfat la micul dejun ! Astazi nu am mancat decat niste cereale cu lapte dar maine cred ca imi fac o omleta ca tare mi-ai facut poza ! te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  4. trebuie sa recunosc faptul ca...sar de multe ori peste! :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai facut niste poze tare apetisante:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place sa mananc dimineata cereale integrale cu diverse fructe. Astazi, de exemplu, am pus merisoare, banane, kiwi, ananas si miere de albine...yummyyy ♥

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Mara!

    Eu iti recomand sa incepi micul dejun cu banana, pentru ca fructele sunt digerate in intestinul gros si daca le mananci peste mancarea care se digera in stomac, nu mai ajunge in intestinul gros si te balonezi. Si inca o sugestie: eu nu as amesteca laptele cu fructe proaspete. Sunt categorii diferite de alimente si nu se impac.

    Eu mananc fructe aproape in fiecare dimineata: mere, banane, portocale, vara fructe de sezon.sau fulgi de ovaz cu iaurt natural (sau lapte dar mie nu-mi place cu lapte), la care se pot adauga nuci, alune, fructe uscate etc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult de sugestie, o sa incerc si varianta ta desi o aplic si eu cateodata cand nu am foarte mult timp la dispozitie sa-mi pregatesc ceva mai complicat! Multumesc de vizita si te mai astept cu sugestii:D O seara super!

    RăspundețiȘtergere