duminică, 16 iunie 2013

Briose cu visine si sos de vanilie




As face ceva bun in fiecare zi si cum nu am timp sa fac mereu torturi complicate , recurg la clasicele briose pe care incerc sa le scot din anonimat !Am ales de data aceasta visinele ,  pentru ca este sezonul lor si pentru ca am in curte un visin care ne iubeste si ne da fructe pentru compot si dulceata in fiecare an si un sos de vanilie,aromat si nu foarte dulce!Enjoy!

375 gr faina
 jumatate de plic praf de copt
100 gr zahar
 3 oua
200 ml frisca lichida sau smantana
50 ml lapte
100 ml ulei
esenta de vanilie
300 gr visine cu samburii indepartati si scurse

300 ml frisca naturala cu grasime 32%
sau 
270 ml lapte gras 
3 galbenusuri mai maricele
40 gr zahar tos
1 pastaie de vanilie sau  esenta de vanilie

Cuptorul se preincalzeste la 190 de grade celsius.Se bat ouale cu zaharul bine bine , se adauga uleiul , smantana sau frisca lichida , laptele , esenta de vanilie si visinele scurse bine .Intr-un alt vas se cerne faina impreuna cu praful de copt,apoi se adauga in compozitia lichida,amestecandu-se de cateva ori.
Dam compozitia la cuptor pana briosele cresc si devin aurii si intre timp preparam sosul de vanilie.
Punem frisca impreuna cu pastaia de vanilie intr-un vas si o incalzim pana este aproape de punctul de fierbere.
Intre timp, batem cu mixerul galbenusurile cu zaharul,  pana se dizolva zaharul de tot si adaugam putin cate putin jumatate din frisca fierbinte, amestecand continuu. Golim amestecul de galbenusuri in restul de frisca si amestecam incontinuu ca sa nu se prinda de vas. ( galbenusurile nu trebuie sa fiarba sub nici o forma pentru ca se va branzi compozitia!)  Cand simtim ca s-a ingrosat putin, incep sa iasa aburi si sosul e fierbinte, luam imediat de pe foc si mai amestecati cateva secunde .Strecuram sosul pentru ca pot ramane bucati de ou si-l lasam sa se raceasca inainte de a-l folosi!

Ca sa nu va mai complicati cu toata reteta asta puteti face o budinca de la Dr Oetker pe care sa o amestecati cu frisca si iese cam tot la fel:D Eu am mai facut si un sos de visine,dintr-o mana de visine,o lingurita de zahar si un pic de amidon,but it's up to you!

Have a great day!

Marra


12 comentarii:

  1. arata delicios! imi plac foarte mult dulciurile de casa <3. Stau la camin si nu pot face mare lucru, altfel cred ca as pune kg bune :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu tot la camin stau si acolo nu pun mana pe vreo cratita:)) dar cand ajung acasa nu ma mai scoti din bucatarie cateva ore:D

      Te pup

      Ștergere
  2. Eu ieri am facut tarta cu visine pentru ca nu mai aveam forme de briose :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tarta cu visine e preferata mea,mi-o face mama de cand eram mica:D

      Te pup

      Ștergere
  3. arata nemaipomenit de bine!
    eu am dulceata de visine pe foc :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne ce bine arata, noroc ca am o ciocolata in frigider ca mi'ai facut asa o pofta de dulciuri acum :)))

    RăspundețiȘtergere